Nuffnang ads

Thursday, August 21, 2014

KASIH KE JANNAH



“Arhhhh....bosan nya aku malam ini”,emmm apa aku nak buat ye malam ini tak ada idea nak buat
Aku perkenal kan diri ku Mohd Ibrahim tapi keluarga dan kawan-kawan ku pangil Aim,
Hobi  ku bermain game,bernyanyi dan menonton video,dan aku juga ada perniagaan sendiri,
Perniagaan bertema kan internet comunication dan bidang telefon bimbit, perniagaan ku sekarang
ada di pasir putih perak,aku juga membuka kelas komputer untuk anak2 jiran belajar terutama sekali ketika musim cuti sekolah..Allhamdulilah ke dua2
Perniagaan ku berjalan dengan baik,setelah perniagaan aku berjaya sudah tibe masa nya
Untuk aku mencari seseorang untuk peneman hati ini yang sunyi sepi ini.
Teringat aku masa mula-mula kenal isteri ku Alya(nama isteri ku Alya Sakinah)
Pada satu petang semasa aku berjalan-jalan di shoping complex aeon di pasir putih
Aku ternampak seseorang permpuan yang cantik dan bersopan santun di kedai buku,
Lalu aku pergi bertanya kan nama nya.
“Assalammualikum apa kabar?”(Aim)
“nama sape ini ye”
?(Aim)
“seorang saja ke ini?”(Aim)
“Alamak awek ini terus pergi aja emmmm”(Aim)..Eh2 kerek nye awek nie tapi awek macam ni la aku suka..dah la lawa n jual mahal plak 2..aku suka benda yang mencabar ni..
Malam itu aku teringat kan awek yang aku jumpa petang tadi semasa aku ke shopping complex
Tengah seronok-seronok aku mengelamun aku terus tertido....
Pagi esok nya aku bangun dan lepas mandi,ada pangilan dari kawan ku
“Assalammualikum”(Aim)
“Waalikummusalam”(Amir)
“Aim kau apa kabar,lama tak dengar khabar berita”(Amir)
“oh Amir aku sihat biasa la sibuk sikit dengan perniagaan aku sekarang”(Aim)
“Amir kau macam mana dengan tunang kau Alisha bila lagi nak kawin dah lama bertunang”(Aim)
“aku dan alisha ok kami akan kawin 2 bulan lagi”(Amir)
“wah tahniah Amir”(Aim)
“kau tu Aim bila lagi aku tengok kau dah mampu kawin tapi sampai sekarang masih seorang”(Amir)
“belum jumpa yang sesuai la Amir”(Aim)
“kau ini Aim jangan memilih sangat la”(Amir)
“mana ada aku memilih la Amir, oh ye kenapa kau telefon aku pagi-pagi ni Amir”(Aim)
“oh macam ini aku nak ajak kau sambut hari jadi tunang aku alisha,macam mana nak ke join”(Amir)
Amir Fitri dan tunang nya NurAlisha Fatin kawan aku masa di sekolah dulu sampai la sekarang
Hebat percintaan Amir dan Alisha ni dari sekolah sampai lah sekarang nak kawin pun
Mereka la kawan baik aku dari dulu sampai sekarang,
“hello......hellooo.......heloooo....Aim kau dengar ke tak ni”(Amir)
“ye2 aku dengar la”(Aim)
“macam mana nak join tak ni”(Amir)
“emmmm nanti aku fikir kan ye”(Aim)
“tak payah pikir la Aim join la ok”(Amir)
“ok aku join bila”(Aim)
“malam ini pukul 8 malam dekat aeon pasir putih ok”(Amir)
“ok jumpa kau malam ini Assalammualikum”(Aim)
“ok jumpa malam ini Waalikummusalam”(Amir)
Malam yang di janji kan aku pun sampai la dekat aeon pasir putih
Hai Amir seorang ke mana tunang dia ni
“Assalammualikum Amir apa kabar”(Aim)
“waalikummusalam hah sampai pun kau Aim lama aku tunggu tahu”(Amir)
“hai kenape seorang saja ni kata nak sambut hari jadi tunang kau,mana tunang kau Amir”(Aim)
“kejap lagi datang la, hah itu dah sampai pun”(Amir)
“Asslamammualikum”(Alisha)
“waalikummusalam”(Amir dan Aim)
Hai ini awek yang aku jumpa semalam dekat kedai buku ni,macam mana Alisha dan Amir kenal awek ini,
“Aim kau apa kabar sekarang”(Alisha)
“aku sihat aja kau macam mana pulak Alisha”(Aim)
“aku sihat, oh yer perkenal kan kawan aku Alya Sakinah”(Alisha)
“tapi kami pangil Alya aja kan sayang”(Amir)
“ishhh...awk ini “(Alisha)
“adoi...adoi....sakit la”(Amir)
“Alya perkenal kan ini Mohd Ibrahim kami pangil Aim aja”(Alisha)
“hai Alya saya Aim”(Aim)
“hai saya Alya”(Alya)
“sudah-sudah jom kita pergi makan”(Amir)
Kami berempat pun pergi la makan untuk menyambut hari jadi Alisha,
Mata ku tidak putus-putus melihat Alya masa itu,
Sambil makan kami bersembang bermacam-macam,
Dari situ la aku kenal alya (yang sekarang dah jadi isteri ku)
Sebelum berpisah aku sempat meminta no telefon Alya,
Syukur la Alya bagi no telefon nya..
Seminggu lepas malam itu aku pun menelefon Alya
“hello Assalammualikum”(Aim)
“waalikummusalam,siapa ini”(Alya)
“saya Aim yang kita kenal masa makan malam menyambut hari jadi Alisha itu”(Aim)
“oh Aim ya kenal2 ye ada apa ye”(Alya)
“macam ini awak  free tak saya ingat nak belanja awk makan tengah hari ini”(Aim)
“baik la kita jumpa tengah hari nanti”(Alya)
“ok saya ambil awak pukul 1 petang ye Alya”(Aim)
“ok Assalammualikum”(Alya)
“Waalikummusalam”(Aim)
Petang yang di janji kan aku pun datang la ketempat kerja Alya,
Sampai  saja dekat sana Alya sudah tunggu aku..
“Assalammualikum sudah lama tunggu saya ke”(Aim)
“tidak la saya baru saja turun dari office”(Alya)
“kita hendak makan dekat mana ini”(Aim)
“mana-mana pun tidak apa”(Alya)
“kalau macam itu kita pergi makan dekat nasi ayam periuk besar ok tak”(Aim)
“saya ok saja”(Alya)
Semejak hari itu hubungan Aim dan Alya bertambah rapat.
(Bersambung Kasih Ke Jannah 2)

2 comments:

  1. Dapatkan Penghasilan Tambahan Dengan Bermain Poker Online di www,SmsQQ,com

    Keunggulan dari smsqq adalah
    *Permainan 100% Fair Player vs Player - Terbukti!!!
    *Proses Depo dan WD hanya 1-3 Menit Jika Bank Tidak Gangguan
    *Minimal Deposit Hanya Rp 10.000
    *Bonus Setiap Hari Dibagikan
    *Bonus Turn Over 0,3% + 0,2%
    *Bonus referral 10% + 10%
    *Dilayani Customer Service yang Ramah dan Sopan 24 Jam NONSTOP
    *Berkerja sama dengan 4 bank lokal antara lain : ( BCA-MANDIRI-BNI-BRI )

    Jenis Permainan yang Disediakan ada 8 jenis :
    Poker - BandarQ - DominoQQ - Capsa Susun - AduQ - Sakong - Bandar Poker - Bandar 66

    Untuk Info Lebih Lanjut Dapat menghubungi Kami Di :
    WA: +85577773548
    Skype: SANTI WINATA888@GMAIL.COM

    KALAU MINAT DAFTAR CHAT WA AJA AKU YAH ALL

    WELCOM : WWW . SMSQQ . COM

    I SANTI WINATA BIG BOS SMSQQ

    ReplyDelete
  2. Dapatkan Penghasilan Tambahan Dengan Bermain Poker Online di www,SmsQQ,com

    Keunggulan dari smsqq adalah
    *Permainan 100% Fair Player vs Player - Terbukti!!!
    *Proses Depo dan WD hanya 1-3 Menit Jika Bank Tidak Gangguan
    *Minimal Deposit Hanya Rp 10.000
    *Bonus Setiap Hari Dibagikan
    *Bonus Turn Over 0,3% + 0,2%
    *Bonus referral 10% + 10%
    *Dilayani Customer Service yang Ramah dan Sopan 24 Jam NONSTOP
    *Berkerja sama dengan 4 bank lokal antara lain : ( BCA-MANDIRI-BNI-BRI )

    Jenis Permainan yang Disediakan ada 8 jenis :
    Poker - BandarQ - DominoQQ - Capsa Susun - AduQ - Sakong - Bandar Poker - Bandar 66

    Untuk Info Lebih Lanjut Dapat menghubungi Kami Di :
    WA: +85577773548
    Skype: SANTI WINATA888@GMAIL.COM

    KALAU MINAT DAFTAR CHAT WA AJA AKU YAH ALL

    WELCOM : WWW . SMSQQ . COM

    I SANTI WINATA BIG BOS SMSQQ

    ReplyDelete

Nuffnang ads